Universidade de Lisboa Repositório da Universidade de Lisboa

Repositório da Universidade de Lisboa >

Browsing by Author Ponte, João Pedro da

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 108 to 127 of 134
< previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2008O raciocínio proporcional dos alunos do 2.º ciclo do ensino básicoCosta, Sara; Ponte, João Pedro da
2004A reflexão sobre as práticas de ensino da Matemática de três futuras professoras do 1.º ciclo do ensino básicoDelgado, Catarina; Ponte, João Pedro da
2002Remar contra a maré: A construção do conhecimento e da identidade profissional na formação inicialPonte, João Pedro da; Oliveira, Hélia
2011Representações em tarefas algébricas no 2.º ano de escolaridadePonte, João Pedro da; Velez, Isabel
2012Representações e raciocínio de alunos do 3.º ano de escolaridade na resolução de problemasVelez, Isabel; Ponte, João Pedro da
2010Representations in solving a word problem: The informal development of formal methodsAmado, Nélia; Carreira, Susana; Nobre, Sandra; Ponte, João Pedro da
2008Research and practice: Bridging the gap or changing the focus?Ponte, João Pedro da
2008Researching our own practicePonte, João Pedro da
2009Sequências e funçõesPonte, João Pedro da; Matos, Ana; Branco, Neusa
1986Students’ strategies and reasoning processes in computer educational gamesMatos, José Manuel; Ponte, João Pedro da
1992Students' views and attitudes towards mathematics teaching and learning: A case study of a curriculum experiencePonte, João Pedro da; Matos, João Filipe; Leal, Leonor; Guimarães, Henrique Manuel; Canavarro, Ana Paula
2008Tarefas de investigação e novas tecnologias no ensino da proporcionalidadeSilvestre, Ana Isabel; Ponte, João Pedro da
2012As tarefas e a comunicação numa abordagem exploratória no ensino dos números racionaisQuaresma, Marisa; Ponte, João Pedro da
2011A teacher education experiment to challenge conceptions and practicesPonte, João Pedro da; Mercê, Célia
1994Teachers' and students' views and attitudes towards a new mathematics curriculum: A case studyPonte, João Pedro da; Matos, João Filipe; Guimarães, Henrique Manuel; Leal, Leonor Cunha; Canavarro, Ana Paula
2011Teachers managing the curriculum in the context of the mathematics’ subject groupNunes, Cláudia; Ponte, João Pedro da
1990Teachers’ perceived roles of the computer in mathematics educationPonte, João Pedro da
2010Teachers researching their own practices in a process of curriculum changePonte, João Pedro da
2000Tecnologias de informação e comunicação na formação de professores: que desafios?Ponte, João Pedro da
1992The history of the concept of function and some educational implicationsPonte, João Pedro da
Showing results 108 to 127 of 134
< previous   next >

 

  © Universidade de Lisboa / SIBUL
Alameda da Universidade | Cidade Universitária | 1649-004 Lisboa | Portugal
Tel. +351 217967624 | Fax +351 217933624 | repositorio@reitoria.ul.pt - Feedback - Statistics
DeGóis
Promotores do RCAAP   Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência PO Sociedade do Conhecimento (POSC) Portal oficial da União Europeia