Browsing by Author Galvão, Cecília

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 20
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess Type
2008A Big Problem for Magellan: Food PreservationGalvão, Cecília; Reis, Pedro; Freire, SofiaarticleopenAccess
2005Controvérsias sócio-científicas e prática pedagógica de jovens professoresReis, Pedro; Galvão, CecíliaarticleopenAccess
2006O diagnóstico de concepções sobre os cientistas através da análise e discussão de histórias de ficção científica redigidas pelos alunosReis, Pedro; Galvão, CecíliaarticleopenAccess
2011A discussão de controvérsias sociocientíficas na formação de professoresGalvão, Cecília; Reis, Pedro; Freire, SofiaarticleopenAccess
Sep-2011Do predators always win? Starfish versus limpets. A hands-on activity examining predator-prey interactionFaria, Cláudia; Boaventura, Diana; Galvão, Cecília; Chagas, IsabelarticleopenAccess
2011Enhancing the popularity and the relevance of science teaching in Portuguese Science classesGalvão, Cecília; Reis, Pedro; Freire, Sofia; Almeida, PauloarticlerestrictedAccess
May-2015Era uma vez... o mar. O mar como recurso educativo no 1º ciclo: o contributo do projeto iLitFaria, Cláudia; Boaventura, Diana; Gaspar, Raquel; Guilherme, Elsa; Freire, Sofia; Chagas, Isabel; Galvão, CecíliabookopenAccess
2011Ligação escola-universidade: uma experiência de colaboração promotora do desenvolvimento profissional de professores.Reis, Pedro; Faria, Cláudia; Galvão, Cecília; Freire, SofiabookPartrestrictedAccess
2013New curricular material for science classes: how do students evaluate it?Freire, Sofia; Faria, Cláudia; Galvão, Cecília; Reis, PedroarticlerestrictedAccess
2002Um olhar sobre o conhecimento profissional dos professores: o estágio de SofiaGalvão, Cecília; Reis, PedroarticleopenAccess
2008Os professores de Ciências Naturais e a discussão de controvérsias sociocientíficas: dois casos distintosReis, Pedro; Galvão, CecíliaarticleopenAccess
2008A promoção do interesse e da relevância do ensino da ciência através da discussão de controvérsias sociocientíficasGalvão, Cecília; Reis, PedrobookPartopenAccess
2007Reflecting on scientists’ activity based on science fiction stories written by secondary studentsReis, Pedro; Galvão, CecíliaarticlerestrictedAccess
2007Science curriculum in Portugal: From the development to the evaluation of students’ competencesGalvão, Cecília; Reis, Pedro; Freire, Ana; Oliveira, TeresabookPartrestrictedAccess
2004Socio-scientific controversies and students' conceptions about scientistsReis, Pedro; Galvão, CecíliaarticlerestrictedAccess
Mar-2012Students at risk of dropping out: How to promote their engagement with school science?Faria, Cláudia; Freire, Sofia; Galvão, Cecília; Reis, Pedro; Baptista, MónicaarticleopenAccess
2009Teaching Controversial Socio-Scientific Issues in Biology and Geology Classes: A Case StudyReis, Pedro; Galvão, CecíliaarticleopenAccess
2004The impact of socio-scientific controversies in portuguese natural science teachers’ conceptions and practicesReis, Pedro; Galvão, CecíliaarticlerestrictedAccess
2001Tornar-se professora no ensino superiorGalvão, Cecília; Freire, SofiaarticleopenAccess
2013Wiki as a Tool for Engaging Students with a Science Problem Solving ActivityFreire, Sofia; Faria, Cláudia; Baptista, Mónica; Freire, Ana; Galvão, CecíliaarticleopenAccess