Universidade de Lisboa Repositório da Universidade de Lisboa

Repositório da Universidade de Lisboa >

Browsing by Subject Mathematics

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 1 to 20 of 21
 next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2001Analysing practice in preservice mathematics teacher educationPonte, João Pedro da; Brunheira, Lina
2003A collaborative project using narratives: What happens when pupils work on mathematical investigations?Ponte, João Pedro da; Segurado, Maria Irene; Oliveira, Hélia
2005A distance in-service teacher education setting focused on mathematics investigations: The role of reflection and collaborationPonte, João Pedro da; Santos, Leonor
1986Evaluation of an instructional computing inservice course for elementary and middle school teachersPonte, João Pedro da; Norman, F. A.; Davis, Edward; Eshun, Benjamim; Jensen, Robert
2009External, internal and collaborative theories of mathematics teacher educationPonte, João Pedro da
2005Gestão curricular em MatemáticaPonte, João Pedro da
1993Graphic calculators in the classroom: Students’ viewpointsPonte, João Pedro da; Canavarro, Ana Paula
2009Investigação colaborativa de professores e ensino da Matemática: Caminhos para o desenvolvimento profissionalMenezes, Luís; Ponte, João Pedro da
1997Mathematical investigations in the classroom: A collaborative projectOliveira, Hélia; Segurado, Irene; Ponte, João Pedro da; Cunha, Helena
1985Measuring the areas of golf greens and other irregular regionsMartin, W. G.; Ponte, João Pedro da
2011Missing value and comparison problems: What pupils know before the teaching of proportionSilvestre, Ana Isabel; Ponte, João Pedro da
2009O novo programa de matemática como oportunidade de mudança para os professores do ensino básicoPonte, João Pedro da
2011Practice-based teacher education focused on mathematical discussionsPonte, João Pedro da
2004Problemas e investigaciones en la actividad matemática de los alumnosPonte, João Pedro da
2001Professional narratives in mathematics teacher educationPonte, João Pedro da
2011Proportion in school mathematics textbooks: A comparative studyPonte, João Pedro da; Marques, Sandra
2008O raciocínio proporcional dos alunos do 2.º ciclo do ensino básicoCosta, Sara; Ponte, João Pedro da
2008Research and practice: Bridging the gap or changing the focus?Ponte, João Pedro da
1986Students’ strategies and reasoning processes in computer educational gamesMatos, José Manuel; Ponte, João Pedro da
2011A teacher education experiment to challenge conceptions and practicesPonte, João Pedro da; Mercê, Célia
Showing results 1 to 20 of 21
 next >

 

  © Universidade de Lisboa / SIBUL
Alameda da Universidade | Cidade Universitária | 1649-004 Lisboa | Portugal
Tel. +351 217967624 | Fax +351 217933624 | repositorio@reitoria.ul.pt - Feedback - Statistics
DeGóis
  Estamos no RCAAP Governo Português separator Ministério da Educação e Ciência   Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Financiado por:

POS_C UE