Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/18225
Título: Da teatralidade ao simulacro : a condição empática do espectador
Autor: Gomes, Catarina Vaz Joaquim Simões 1986-
Orientador: Vidal, Carlos, 1964-
Palavras-chave: Teatralidade
Pintura
Ilusão
Simulação
Absorção
História da arte
Data de Defesa: 26-Fev-2015
Resumo: This dissertation aims to understand the relationship between the work of art and the beholder. The very existence of this relationship is the reason why there is a possibility of creating simulacra. Theatricality is a characteristic of an artistic object, which isn’t necessarily spectacular. Simulacra exist because of this theatrical nature of the work of art, which depends on a space and time experience. There are several degrees of spectator interaction in this experience: absorption and game; empathetic imagination and commotion; desire and transgression. The space/time between the individual and the work of art is diluted, generating substitution processes that incite the spectator’s identification with the object. The artistic creation becomes a theatrum mundi in which making a distinction of reality becomes something diffuse
URI: http://hdl.handle.net/10451/18225
Designação: Tese de mestrado, Pintura, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2015
Aparece nas colecções:FBA - Dissertações de Mestrado

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ULFBA_TES_809_CAPA.jpg1,02 MBJPEGVer/Abrir
ULFBA_TES809.pdf6,2 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.