Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/28255
Título: Educação artística : pode-se pensar do outro lado do código?
Outros títulos: Art education : can we think while being on the outer side of the code?
Autor: Queiroz, João Paulo, 1966-
Palavras-chave: Ensino artístico
Ensino básico e secundário
Pedagogia
Linguagem
Teoria da arte
Data: Jan-2017
Editora: Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes
Citação: In: Matéria-prima. - Lisboa, 2013-. - Vol. 5, nº1 (Jan./Abr. 2017), p. 12-16
Resumo: The mind outgrew man: language survives us, allows the transmission of acquisitions, conveys the culture from generation to generation. The language thinks us. The artifacts that we produce do act on us by strange powers: and the human is devalued by things. People want to look like images, delightful bitmaps. This is the place for a special attention in Arts Education: one can think being on the other side of the code? The 18 articles collected here allow us to put this question, as a cross pedagogy: art asks us questions, art education can help us to like to be asked questions, and to like to make new questions. This is as simple as good works of art
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/28255
Aparece nas colecções:FBA-CIEBA - Revista Matéria Prima

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ULFBA_MatPrima_V5N1_Capa.jpg382,4 kBJPEGThumbnail
Ver/Abrir
ULFBA_MatPrima_V5N1_p.12-16.pdf87,94 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.