Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/30427
Título: O belo ideal e a teoria da mimese na história da escultura : o belo natural e o belo ideal na escultura
Autor: Matos, Sérgio J. F. 1980-
Orientador: Pereira, José Carlos, 1970-
Palavras-chave: Escultura
Belo (Estética)
Ideal (Filosofia)
Imitação (Estética)
Sublime
Teorias da arte
Data de Defesa: 15-Mar-2017
Resumo: This Dissertation seeks to respond to the problem of Idealization in the History of Sculpture, focusing on the Classical, Contemporary and Modern notion of mimesis, understood as imitation of nature, as imitation of the Idea and as imitation of artistic paradigms present in works of Art of Classical Antiquity... We postulate an analysis and approach of focus and of philosophical-sculptural nature, for a matter of capital importance, seeking to understand the cyclicity that guided the various aesthetic movements of intersignification of the Human Civilization, in relation to the concept of Ideal Beauty as Resemblance, and of Ideal Beauty as Sublime, according to a vision of mimesis as copy, and of mimesis as creation
URI: http://hdl.handle.net/10451/30427
Designação: Tese de mestrado, Escultura (Especialização em Estudos de Escultura), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2017
Aparece nas colecções:FBA - Dissertações de Mestrado

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ULFBA_TES_1022_CAPA.jpg1,08 MBJPEGVer/Abrir
ULFBA_TES_1022.pdf5,95 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.