Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/3146
Título: Gravura - Pintura
Outros títulos: convergências
Autor: Martins, Gina, 1984-
Orientador: Quaresma, José, 1965-
Palavras-chave: Kapoor, Anish, 1954-
Lopes, Gil Teixeira, 1936-
Rauschenberg, Robert, 1925-2008
Benjamin, Walter, 1892-1940
Picasso, Pablo, 1881-1973
Chapman, Dinos
Chapman, Jake
Gravura
Pintura
Reprodutibilidade
Romantismo
Convergência
Data de Defesa: 2011
Resumo: This dissertation means to implicate the defense of the chemistry between Painting and Engraving. Also presenting, are some aspects of the two artistic expressions coming together, by focusing the differences and familiarities that result in the final interpretation. It also relates to the common paradox in which an engraving is not considered an art piece, and to the interdisciplinary aspect of creating art. To support the dissertation and all aspects involving the overlap between Painting and Engraving, I present my personal work, to give way for a pondering of what really is the coming together of the two artistic expressions- Painting and Engraving
Descrição: Tese de mestrado, Pintura, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2011
Contém: 1 DVD com uma entrevista a Gil Teixeira Lopes, apenas consultável na Biblioteca da FBAUL - Cota CDA 80
URI: http://hdl.handle.net/10451/3146
Aparece nas colecções:FBA - Dissertações de Mestrado

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ULFBA_TES 383_CAPA.jpg76,94 kBJPEGThumbnail
Ver/Abrir
ULFBA_TES 383.pdf11,03 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.