Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10451/4159
Title: O computador e a aprendizagem: Teoria e investigação sobre os efeitos psicológicos e sociais
Author: Ponte, João Pedro da
Keywords: Computador
Aprendizagem
Cognição
Efeitos sociais
TIC
Issue Date: 1986
Citation: Ponte, J. P. (1986). O computador e a aprendizagem: Teoria e investigação sobre os efeitos psicológicos e sociais. Revista de Educação, 1(1), 53-61.
Abstract: As implicações do uso do computador devem procurar-se a vários níveis, nos domínios cognitivo, afectivo, social. Este artigo organiza e discute algumas contribuições teóricas e de trabalhos de investigação acerca dos efeitos do computador nos estudantes e no processo educativo.
The implications of the use of computers should be sought in the cognitive, emotional, social domains. This article organizes and discusses some theoretical contributions and research on the effects of computers in students and the educational process.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/4159
ISSN: 0871-3928
Appears in Collections:FC-DE-CIE-GIDM - Artigos em Revistas Nacionais

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
86-Ponte.pdf1,1 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.