Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10451/4163
Title: Cognitive processes and social interaction in mathematical investigations
Author: Ponte, João Pedro da
Matos, João Filipe
Keywords: Investigations
Computers in mathematics education
Cognitive processes
Strategies
Conjectures
Social interactions
Issue Date: 1992
Publisher: Springer
Citation: Ponte, J. P., & Matos, J. F. (1992). Cognitive processes and social interaction in mathematical investigations. In J. P. Ponte, J. F. Matos, J. M. Matos & D. Fernandes (Eds.), Mathematical problem solving and new information technologies: Research in contexts of practice (pp. 239-254). Berlin: Springer.
Abstract: Mathematical investigations may be important educational activities, proving to be useful in the development of mathematical ideas. The principal difficulties may concern students' content knowledge, reasoning processes, and general attitudes and appreciation. This paper refers to a computer-based investigation undertaken by three eight-grade students, discussing in special their cognitive processes and social interactions.
Investigações matemáticas podem ser atividades educacionais importantes, úteis para o desenvolvimento de idéias matemáticas. As principais dificuldades podem incidir sobre os conhecimentos dos alunos de conteúdos, processos de raciocínio e atitudes gerais e sua apreciação da Matemática. Este artigo refere-se a uma investigação baseada no computador realizada por três alunos do 8.º ano de escolaridade, discutindo em especial os seus processos cognitivos e interações sociais.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/4163
ISBN: 3-540-55735-0
Appears in Collections:FC-DE-CIE-GIDM - Capítulos de Livros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
92-Ponte-Matos.pdf697,7 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.