Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/4388
Título: Practice-based teacher education focused on mathematical discussions
Autor: Ponte, João Pedro da
Palavras-chave: Teacher education
Practice
Mathematics
Tasks
Data: 2011
Editora: PME
Citação: Ponte, J. P. (2011). Practice-based teacher education focused on mathematical discussions. In B. Ubus (Ed.), Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 1, pp. 115-118. Ankara, Turkey: PME.
Resumo: This paper presents a practice-based teacher education task and reflects on using with a group of experienced teachers. I begin sketching a rationale for using such tasks, then I present the context of this activity and conclude referring the value of this approach for in-service and pre-service teacher education.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/4388
ISBN: 978-975-429-294-7
Aparece nas colecções:IE - GIDM - Comunicações e Conferências

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
11-Ponte (PME RF).pdf113,78 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.