Universidade de Lisboa Repositório da Universidade de Lisboa

Repositório da Universidade de Lisboa >
Instituto de Educação (IE) >
GI Didáctica da Matemática (IE-GIDM) >
IE - GIDM - Comunicações e Conferências >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10451/4388

Título: Practice-based teacher education focused on mathematical discussions
Autor: Ponte, João Pedro da
Palavras-chave: Teacher education
Practice
Mathematics
Tasks
Issue Date: 2011
Editora: PME
Citação: Ponte, J. P. (2011). Practice-based teacher education focused on mathematical discussions. In B. Ubus (Ed.), Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 1, pp. 115-118. Ankara, Turkey: PME.
Resumo: This paper presents a practice-based teacher education task and reflects on using with a group of experienced teachers. I begin sketching a rationale for using such tasks, then I present the context of this activity and conclude referring the value of this approach for in-service and pre-service teacher education.
Arbitragem científica: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/4388
ISBN: 978-975-429-294-7
Appears in Collections:IE - GIDM - Comunicações e Conferências

Files in This Item:

File Description SizeFormat
11-Ponte (PME RF).pdf113,78 kBAdobe PDFView/Open

Please give feedback about this item
Statistics
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  © Universidade de Lisboa / SIBUL
Alameda da Universidade | Cidade Universitária | 1649-004 Lisboa | Portugal
Tel. +351 217967624 | Fax +351 217933624 | repositorio@reitoria.ul.pt - Feedback - Statistics
DeGóis
Promotores do RCAAP   Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência PO Sociedade do Conhecimento (POSC) Portal oficial da União Europeia