Universidade de Lisboa Repositório da Universidade de Lisboa

Repositório da Universidade de Lisboa >
Instituto de Educação (IE) >
GI Didáctica da Matemática (IE-GIDM) >
IE - GIDM - Comunicações e Conferências >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10451/4477

Título: Teachers researching their own practices in a process of curriculum change
Autor: Ponte, João Pedro da
Palavras-chave: Teacher researcher
Curriculum
Practice
Issue Date: 2010
Citação: Ponte, J. P. (2010). In M. Pinto & T. F. Kawasaki (Orgs.). Teachers researching their own practices in a process of curriculum change. Proceedings of the 34th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 1, pp. 371-375), Belo Horizonte, Brasil.
Resumo: This paper presents a practice-based teacher education task and reflects on using with a group of experienced teachers. I begin sketching a rationale for using such tasks, then I present the context of this activity and conclude referring the value of this approach for in-service and pre-service teacher education.
Arbitragem científica: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/4477
ISSN: 0771-100X
Appears in Collections:IE - GIDM - Comunicações e Conferências

Files in This Item:

File Description SizeFormat
10-Ponte RF PME.pdf4,14 MBAdobe PDFView/Open
Statistics
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  © Universidade de Lisboa / SIBUL
Alameda da Universidade | Cidade Universitária | 1649-004 Lisboa | Portugal
Tel. +351 217967624 | Fax +351 217933624 | repositorio@reitoria.ul.pt - Feedback - Statistics
DeGóis
Promotores do RCAAP   Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência PO Sociedade do Conhecimento (POSC) Portal oficial da União Europeia