Universidade de Lisboa Repositório da Universidade de Lisboa

Repositório da Universidade de Lisboa >
Faculdade de Ciências (FC) >
Departamento de Educação (FC-DE) >
Centro de Investigação em Educação (FC-DE-CIE) >
GI Didáctica da Matemática (FC-DE-CIE-GIDM) >
FC-DE-CIE-GIDM - Comunicações >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10451/4521

Título: Professional narratives in mathematics teacher education
Autor: Ponte, João Pedro da
Palavras-chave: Narratives
Professional knowledge
Mathematics
Professional develoment
Issue Date: 2001
Citação: Ponte, J. P. (2001). Professional narratives in mathematics teacher education. Proceedings of the 2001 Annual Meeting of the Canadian Mathematics Education Study Group (pp. 61-65). Alberta: University of Alberta.
Resumo: In recent years, narratives gained prominence in many educational fields, especially in teacher education and in research on teaching. In this paper I discuss why narratives may be of interest both for mathematics teachers’ professional development and for researchers that investigate teachers’ professional knowledge.
Arbitragem científica: no
URI: http://hdl.handle.net/10451/4521
Appears in Collections:FC-DE-CIE-GIDM - Comunicações

Files in This Item:

File Description SizeFormat
01 Ponte (Narratives-Canada).pdf34,42 kBAdobe PDFView/Open
Statistics
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  © Universidade de Lisboa / SIBUL
Alameda da Universidade | Cidade Universitária | 1649-004 Lisboa | Portugal
Tel. +351 217967624 | Fax +351 217933624 | repositorio@reitoria.ul.pt - Feedback - Statistics
DeGóis
  Estamos no RCAAP Governo Português separator Ministério da Educação e Ciência   Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Financiado por:

POS_C UE