Universidade de Lisboa Repositório da Universidade de Lisboa

Repositório da Universidade de Lisboa >
Faculdade de Ciências (FC) >
Departamento de Educação (FC-DE) >
Centro de Investigação em Educação (FC-DE-CIE) >
GI Educação Tecnologia Sociedade (FC-DE-CIE-GIETS) >
FC-DE-CIE-GIETS - Capítulos de Livros >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10451/5308

Title: Learning mathematics and competences: Bringing together three theoretical perspectives
Authors: Matos, João Filipe
Santos, Madalena
Fernandes, Elsa
Carreira, Susana
Pedro, Neuza
Belchior, Margarida
Gerardo, Helena
Mesquita, Mônica
Issue Date: 2008
Publisher: MES
Citation: J.F. Matos, P. Valero & K. Yasukawa (Eds.) (2008). Proceedings of the Fifth International Mathematics Education and Society Conference. Lisbon: Centro de Investigação em Educação, Universidade de Lisboa – Department of Education, Learning and Philosophy, Aalborg University.
Abstract: The symposium aims to bring into analysis and discussion a possibility of articulating and integrating theoretical concepts from Activity Theory, Situated Learning and Critical Mathematics Education in order to contribute to understanding learning in practices where mathematics and technology seem to be relevant.
Peer Reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/5308
Appears in Collections:FC-DE-CIE-GIETS - Capítulos de Livros

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Matos_et_al.pdf17.47 kBAdobe PDFView/Open
Statistics
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  © Universidade de Lisboa / SIBUL
Alameda da Universidade | Cidade Universitária | 1649-004 Lisboa | Portugal
Tel. +351 217967624 | Fax +351 217933624 | repositorio@reitoria.ul.pt - Feedback - Statistics
DeGóis
  Estamos no RCAAP Governo Português separator Ministério da Educação e Ciência   Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Financiado por:

POS_C UE