Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/5308
Título: Learning mathematics and competences: Bringing together three theoretical perspectives
Autor: Matos, João Filipe
Santos, Madalena
Fernandes, Elsa
Carreira, Susana
Pedro, Neuza
Belchior, Margarida
Gerardo, Helena
Mesquita, Mônica
Data: 2008
Editora: MES
Citação: J.F. Matos, P. Valero & K. Yasukawa (Eds.) (2008). Proceedings of the Fifth International Mathematics Education and Society Conference. Lisbon: Centro de Investigação em Educação, Universidade de Lisboa – Department of Education, Learning and Philosophy, Aalborg University.
Resumo: The symposium aims to bring into analysis and discussion a possibility of articulating and integrating theoretical concepts from Activity Theory, Situated Learning and Critical Mathematics Education in order to contribute to understanding learning in practices where mathematics and technology seem to be relevant.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/5308
Aparece nas colecções:FC-DE-CIE-GIETS - Capítulos de Livros

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Matos_et_al.pdf17,47 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.