Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10451/5316
Title: Avaliação das aprendizagens: funções, formas e conteúdos
Authors: Santos, Leonor
Keywords: Aprendizagem em Matemática
Exames
Avaliação reguladora
Sistema de retenção
Issue Date: 2008
Publisher: Associação de Professores de Matemática
Citation: 20 anos de temas na EeM
Abstract: Este artigo discute questões, algumas recorrentes ao longo do tempo, relacionadas com a avaliação. Em particular, no campo da avaliação externa, toma como ponto de partida os exames do 9º ano de escolaridade, questionando a sua fidelidade e adequação aos objectivos curriculares preconizados para o ensino e aprendizagem da Matemática. A nível da avaliação interna, questiona as práticas avaliativas de natureza reguladora, identificando razões que dificultam a sua concretização no quotidiano da sala de aula. Termina, problematizando a relação, ou sua inexistência, entre a avaliação externa e interna
This paper discusses issues, some recurrent over time, connected with the assessment. In particular, in external assessment, takes as a starting point the 9th grade exams, questioning its fidelity and coherence to the curricular goals prescribed for the Mathematics teaching and learning. Concerning the internal assessment, its question the assessment formative practices, identifying reasons that make difficult its implementation in the daily life of the classroom. It ends, questioning the relationship, or its non-existence, between extern and internal assessment.
URI: http://hdl.handle.net/10451/5316
ISSN: 978-972-8768-35-5
Appears in Collections:FC-DE-CIE-GIDM - Capítulos de Livros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
(PI)Avaliaçãolivro2007.pdf195,64 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.