Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/5888
Título: Recensão Crítica a Rubén Cucuzza (Dir) & Pablo Pineau (Codir). Para una historia de la enseñanza de la lectura y la escritura en Argentina. Del catecismo colonial a La Razón de Mi Vida.
Autor: Magalhães, Justino
Palavras-chave: History of teaching
Reading
Writing
Data: 2004
Editora: Carfax Publishing Taylor & Francis Group
Citação: Magalhães, Justino (2004). Rubén Cucuzza (Dir) & Pablo Pineau (Codir). Para una historia de la enseñanza de la lectura y la escritura en Argentina. Del catecismo colonial a La Razón de Mi Vida (Buenos Aires, Miño y Dávila, 2002). Paedagogica Historica, Vol. XL, Nº IV, 2004, pp. 570-574.
Resumo: Under the supervision of Rubén Cucuzza and Pablo Pineau, this work brings together in a complementary and diachronic form a set of studies drawn up by a group of eight researchers. The study consists of an introduction and twelve chapters, whose chronology is situated between the "colonial catechism" and the adoption by Parliament, in July 1952, of La Razón de Mi Vida (supposed autobiography of Eva Péron), as the sole school textbook for the final years of primary school. We are therefore before a long timescale in the history of the teaching and reading and writing, in the contexts of englightenment, liberalism and the nation-state.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/5888
ISSN: 0030-9230
Versão do Editor: http://tandf.co.uk
Aparece nas colecções:FPCE-UOE-HEEC- Outros

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
4.pdf377,49 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.