Universidade de Lisboa Repositório da Universidade de Lisboa

Repositório da Universidade de Lisboa >
Instituto de Educação (IE) >
IE - Dissertações de Mestrado >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10451/6098

Title: A educação na freguesia : o caso da Junta de Freguesia de Carnide
Authors: Fazendeiro, Sílvia Raquel Mendes, 1982-
Advisor: Pinhal, João, 1948-
Keywords: Educação local
Descentralização da educação
Territorialização
Relatórios de Estágio de mestrado - 2011
Issue Date: 2011
Abstract: O presente relatório surge no âmbito do mestrado em Ciências da Educação, na área de especialização em Administração Educacional, vertente de estágio, realizado na Junta de Freguesia de Carnide, de Dezembro de 2009 a Junho de 2010. O quadro teórico aborda, sobretudo, a questão da intervenção educacional da Junta de Freguesia de Carnide, que excede largamente o que corresponde à sua obrigação legal. Ao longo do estágio participei em algumas actividades inseridas no Projecto Carnide Educa a Tempo Inteiro, numa lógica de Freguesia Educadora, a tempo inteiro. Realizei um projecto de investigação de avaliação da Componente de Apoio à Família, que pretende percepcionar se o serviço está a responder às necessidades das famílias, o que, após a análise de todos os resultados, foi confirmado.
The present report was developed in the context of a Masters Degree in Sciences of Education, with a specialization in Educational Administration. The corresponding work placement took place in Junta de Freguesia de Carnide, from December 2009 to June 2010. The theoretical background is focused mainly on the educational intervention of Junta de Freguesia de Carnide, which largely exceeds its legal requirements. Throughout this work assignment I took an active part in some of the activities included in the Project “Carnide Educa a Tempo Inteiro”, which took place in the logic of a full-time educating Freguesia. I have undertaken a research project consisting in the evaluation of the Family Support Component, which aimed to assess whether this service actually corresponds to the needs of the families. This, after a careful and thorough analysis of all data, has indeed been confirmed.
Description: Relatório de Estágio de mestrado, Ciências da Educação (Administração Educacional), Universidade de Lisboa, Instituto de Educação, 2011
URI: http://hdl.handle.net/10451/6098
Appears in Collections:IE - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ulfpie039960_tm.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open
Statistics
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  © Universidade de Lisboa / SIBUL
Alameda da Universidade | Cidade Universitária | 1649-004 Lisboa | Portugal
Tel. +351 217967624 | Fax +351 217933624 | repositorio@reitoria.ul.pt - Feedback - Statistics
DeGóis
  Estamos no RCAAP Governo Português separator Ministério da Educação e Ciência   Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Financiado por:

POS_C UE