Please use this identifier to cite or link to this item:
Title: A necessidade de clarificação das estratégias de ensino e aprendizagem do Desenho
Authors: São Miguel, João António de Melo, 1958-
Orientador: Pedro, António, 1953-
Keywords: Educação artística
Teses de mestrado
Issue Date: 2009
Abstract: Uma dissertação sobre a necessidade de clarificação das estratégias de ensino-aprendizagem do desenho, numa perspectiva diacrónica e tão abrangente quan-to possível, tentando perceber que o desenho, enquanto forma de conhecimento, pode ser ensinado e aprendido, permitindo, em última análise, facilitar a experiência de a fluxo, tornando as pessoas que desenham, artistas, ou não, pessoas mais capazes para lidar com o mundo em que vivem, pessoas mais criativas e, provavelmente, mais felizes
A dissertation on the need of clarifying the strategies on the teaching and learning processes of Drawing, in a diachronic perspective, as comprehensive as pos-sible, trying to understand that Drawing, as a tool to acquire knowledge, can be taught and learned, allowing ultimately to facilitate the flow experience, making people who draw, artists or not, more capable to deal with the world in which we live, turning them in-to more creative and most probably happier people
Description: Tese de mestrado, Educação artistica, 2010, Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes
Appears in Collections:FBA - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22728_ULFBA_TES332.pdf971,88 kBAdobe PDFView/Open
22730_ULFBA_TES332_CAPA.JPG121,22 kBJPEGThumbnail

FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.