Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10451/6444
Título: Y si aprendo contigo? Interacciones entre parejas en el aula de matemáticas
Autor: César, Margarida
Palavras-chave: Interacções entre pares
Matemática
Trabalho colaborativo
Apropriação de conhecimentos matemáticos
Desenvolvimento de capacidades e competências
Data: 1998
Citação: Uno, número 16, Número temático: La gestión de la clase de matemáticas
Resumo: Social interactions, namely peer interactions, have been recognized as a facilitator factor for socio-cognitive development, knowledge aprehension, skills acquisition and school achievement. Contextualized studies showed that peer interaction is quite powerful when it is used in Maths classes. We will present the analysis of two cases from a research-action project (5th to 11th grade) which main goal is to promote peer interaction in the Maths class in order to implement pupils' socio-cognitive development, more positive attitudes towards Mathematics and their school achievement. The analysis of these cases underline the effectiveness of peer interaction according to the previous goals.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10451/6444
ISSN: 1135-6308
Aparece nas colecções:FC-DE-CIE-GIEDF - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
César (1998).pdf2,08 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.