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Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10451/7184

Title: Look at the mirror! On the Cognitive and Normative Features of a Knowledge-Policy Tool
Authors: Carvalho, Luís Miguel
Keywords: Política educativa
PISA
OCDE
Intrumentos de regulação
Issue Date: 2011
Publisher: Cambridge Scholars
Citation: CARVALHO, Luís Miguel (2011). Look at the mirror! On the Cognitive and Normative Features of a Knowledge-Policy Tool, pp. 61-78. In: James Kusch. Knowledge, Differences and Identity in the Time of Globalization. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars.
Abstract: O texto analisa os referenciais normativos e cognitivos do PISA. A primeira secção do capítulo apresenta e discute alguns elementos centrais da auto-apresentação do PISA e dá atenção à actividade e ao papel da OCDE no sector da educação. A segunda secção analisa os referentes cognitivos e normativos que o PISA transporta, difunde e promulga, relativamente a: educação e escolarização, conduta do decisor político, e relações conhecimento-política.
URI: http://hdl.handle.net/10451/7184
ISBN: 978-1-4438-2936-6
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